رنگ آمیزی نمای ساختمان با طناب یا بی طناب؟

رنگ امیزی ساختمان

امروزه نمای ساختمان ها یا رنگ آمیزی نمای ساختمان نقش بسزایی در زیبایی ساختمان ها دارد. همچنین مصالح به کار رفته در ان نیز مهم به شمار می اید چرا که قابلیت رنگ امیزی ان را تغییر می دهد. در ابتدا نگاهی به چگونگی رنگ امیزیه ساختمان می اندازیم و در ادامه به مقایسه ی رنگ امیزی ساختمان با طناب و بدون طناب می پردازیم.

رنگ امیزی ؟

رنگ یک ماده مایع یا ماستیک است که از ان می توان برای رنگ آمیزی سطوح، محافظت و تهیه بافت استفاده کرد. آنها معمولاً بعد از استفاده به صورت مایع ذخیره می شوند و در یک فیلم نازک خشک می شوند. رنگ ها به عنوان بخشی از فرایند تولید ، در کارخانه ها یا موارد صنعتی استفاده می شوند. رنگها را می توان با قلم مو یا غلتک و یا با فرو بردن ، جوشکاری ، اسپری ، گرم کردن اسپری ، اسپری الکترواستاتیک ، اسپری بدون هوا ، الکترودینگ ، پوشش پودری ، آغشته سازی خلاء ، غوطه وری و غیره استفاده کرد.

رنگ روغنی ، که به مینای دندان هم مشهور شده است ، به دلیل سختی و دوام ، معمولاً برای سطوح خارجی چوب و فلز استفاده می شود. این ویژگی می تواند براقیت زیادی روی سطوح ایجاد کند. مینای روغنی بسته به شرایط تهویه و رطوبت بین 8 تا 24 ساعت خشک می شود. که نوع رنگ مناسبی برای نمای ساختمان به نطر می اید.

رنگ لاتکس و رنگ روغن

رنگ مبتنی بر آب ، که همچنین به عنوان “رنگ لاتکس” یا “اکریلیک” شناخته شده است ، اگر ماده اتصال دهنده ای نوعی آکریلیک باشد ، خشک کردن ان زمان کمتری نسبت به رنگ روغنی می برد ، با این حال ، آنها کمتر از رنگ روغنی براق می کنند ولی از دوام خوبی برخوردارهستند.

اگرچه اغازگر در رنگ آمیزی نمای ساختمان مهم به شمار نمی اید ، اما هنگام کار با این نوع رنگ ، آغازگر اغلب به عنوان یک جزء مورد نیاز است. رنگ مبتنی بر روغن به یک آغازگر روغنی و رنگ مبتنی بر آب به یک آغازگر مبتنی بر آب نیاز دارد.بطور کلی رنگهای روغنی را می توان روی رنگهای مبتنی بر آب استفاده کرد ، اما رنگهای مبتنی بر آب را نمی توان روی رنگهای روغنی استفاده کرد.

پس تا اینجای مقاله فهمیدیم که استفاده از ترکیبی از رنگ های روغنی و مبتنی بر اب برای نمای ساختمان نتیجه بهتری دارد چرا که زمان ماندگاری ان را بالا برده و براقیت ان را نیز دو چندان می کند.

نقاشی نما با داربست یا نقاشی نما با راپل؟

نمای ساختمان ها بعد از چندین سال تغیر می کند و ظاهر ساختمان را تحت تاثیر خود قرار می دهد پس در این زمان نیاز به رنگ امیزی ان حس می شود. که دو راه پیش روی شماست اولین راه اینکه رنگ را برداشته و خود شروع به رنگ امیزی کنید که در این مورد علاوه بر اینکه نیاز دارید تا در مورد رنگ ها دانش کافی داشته باشید نیاز به نردبان بسیار بلند هم دارید که ممکن است همچین نردبان بلندی اصلا ساخته نشده باشد و اگر هم ساخته شده باشد بسیارخطرناک می باشد.

مواردی که باید به عنوان نقاش ساختمان به تنهایی انجام دهید :

نقاشان ساختمانی دارای میزان آسیب و جرحات زیادی هستند که در بین بالاترین سطح مشاغل سخت قرار دارد. افتادن از نردبان ، فشار عضلات و قرار گرقتن در معرض تحریک کننده هایی مانند گرد و غبار گچ که از خطرات شایع محسوب می شوند.

و اما راه دوم که استفاده از طناب و یا همان دسترسی با طناب می باشد

دسترسی طناب چیست؟

دسترسی طناب سیستمی برای اتصال کارگران برای رسیدن به فضاهای سخت است. به جای اینکه کارگران شما روی داربست بایستند ، آنها روی مجموعه ای از دو طناب ، یک خط کار و یک خط بک گراند آویزان شده اند که هر یک به لنگرهای جداگانه وصل شده اند. دسترسی طناب یا راپل رسیدن به فضاهای سخت را بسیار اسان و ممکن می کند ، بدون داربست ، بدون بالابر و با کمترین تأثیر محیطی.

در دهه 1990 از تکنیک های غارنوردی و کوهنوردی برای کارهای نمای ساختمان از جمله نماشویی و رنگ امیزی استفاده شد ، دسترسی به طناب یا کار در ارتفاع برای حل سخت ترین چالش های دسترسی بخش صنعتی طراحی شده است. که به سوالاتی مانند  “چگونه می توانیم به آن فضا برسیم؟” پاسخ می دهد. نه تنها دسترسی طناب قادر است کارگران را به آن فضای دشوار برساند ، بلکه کارگران قادر به دستیابی به آن با خیال راحت و بدون هزینه زیاد هستند.

نقاشی نما با طناب

روشهای دسترسی طناب به تکنسین ها انعطاف پذیری بیشتری را برای حرکت به داخل ، خارج و اطراف فضای کاری معین می دهد. کارهایی مانند رنگ آمیزی نمای ساختمان که توسط داربست با هزینه های گزاف انجام می شود می تواند با دسترسی طناب با هزینه ای بسیار کمترانجام شود.

تکنسین دسترسی طناب می تواند به محل کار دسترسی پیدا کند حتی اگر صعب العبور باشد ، کار را به خوبی انجام دهد و در مواقع اضطراری نقشه نجات را انجام دهد. این امر باعث کاهش هزینه ها و افزایش سود شما می شود!

نتیجه گیری

با مقایسه دو روش (نقاشی نما راپل یا داربست) بیان شده به این نتیجه می توان رسید که برای انجام کارهایی طاقت فرسا و سخت مانند رنگ امیزی نمای ساختمان استفاده از طناب برای دسترسی به ساختمان کار معقول تری به نظر می اید چرا که نمی توان با استفاده از نردبان ها به همه ی مناطق ساختمان دسترسی داشت وهمچنین استفاده از داربست نیزهزینه های گزاف خود را دارد اما با استفاده از تکنسین های ماهر دسترسی با طناب می توان از انجام کار مطمئن بود چرا که با تیمی کارکشته می توانند نمای ساختمان شما را به زیبایی رنگ امیزی کنند و دیگر نیازی به فراهم کردن داربست و یا نردبان برای رنگ امیزی نمای ساختمان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *