پیج و رولپلاک نما

پیچ و رولپلاک نما

پیچ و رولپلاک نما

با به روز شدن و پیشرفت روز به روز صنعت ساختمان سازی و در کل ساخت و ساز ، توجه کردن به نمای ساختمان ها دارای اهمیت بسیاری شده است. پیچ و رولپلاک نما و نماشویی جز با اهمیت ترین کار های مرتبط با نمای یک ساختمان است. از بین روش های مختلفی که برای نصب سنگ نما وجود دارد ، پیچ و رولپلاک نما یک مورد از راه های مرسوم محسوب می شود.

 

پیچ و رولپلاک نما با طناب

در آغاز توضیح کوتاهی در مورد دسترسی طناب یا rope access که در زبان عامیانه کار در ارتفاع، ارتفاع کار یا مردان عنکبوتی نامیده می شود ، خدمتتان ارائه می دهیم. این علم از کار صخره نوردی ، غار نوردی و کوهنوردی و ابزار های مرتبط با آن ها نشات می گیرد. با رایج تر شدن کار در ارتفاع ، این شغل به مرور ابزار های مخصوص به خودش را شناخت.

چه کارهایی را می توان با طناب انجام داد ؟

با طناب هر نوع کاری را می توان انجام داد ، پیچ و رولپلاک نما ، نور پردازی نما ، نماشویی ، بستن توری حیاط خلوت ، کاشت انواع انکربولت ، نقاشی نما ، تعویض انواع شیشه های سیکورت نما و ….

امنیت این کار چقدر است؟

آمار حوادث در این کار به دلیل استفاده از ابزار های مخصوص و نیرو های کاملا حرفه ای بسیار پایین است. کار دسترسی با طناب به مراتب امن تر از کار با داربست و یا کلایمر است.

به چه دلیلی دسترسی با طناب را برای پیچ و رولپلاک کردن سنگ نما انتخاب کنیم؟

از جمله برتری هایی که دسترسی با طناب نسبت به دیگر شغل ها دارد ، می توان به ارزان بودن و امنیت بالایش اشاره کرد. به این دلیل که هزینه کلایمر یا داربست به طور کامل حذف می شود. همین طور سرعت کار دسترسی با طناب به مراتب بسیار بالا تر از کلایمر یا داربست می باشد.

چند دلیل دیگر : کیفیتی که خدمات دسترسی با طناب دارد خیلی بیش تر از داربست می باشد. شما با کار با طناب به مکان های دسترسی دارید که دسترسی داشتن به آن ها با داربست و یا کلایمر غیر ممکن است.

برای محکم کردن سنگ نما از چه نوع پیچ و چسبی استفاده می شود؟

در پاسخ به این سوال باید گفت جهت مقاوم سازی سنگ نما ، گاهی اوقات باید از چسب استفاده شود که البته بستگی به اندازه و جنس سنگ دارد. در این مورد نمی توان از پیچ و رولپلاک استفاده کرد.

چه نوع پیچی برای تثبیت سنگ نما مورد نیاز است؟

پیچ و رولپلاک
پیچ و رولپلاک

بیشتر اوقات با این پرسش رو به رو می شویم که پیچ مورد استفاده برای انجام کار چند سانتی متری است؟ حال توضیحی کوتاه در مورد پیچ و رولپلاک مناسب نما خدمتتان ارائه می دهیم. بیش تر سنگ هایی که در ایران استفاده می شوند چه از نوع گرانیت یا تراورتن باشند ، ضخامت 6/1 تا 9/1 سانتی متری دارند.

کمترین عمقی که پیچ در آن گیرایی دارد برای این نوع سنگ ها 4 سانتی متر می باشد. اگر بخواهیم کلی توضیح بدهیم باید بگوییم که حداقل طول پیچی که می خواهیم استفاده کنیم باید 5/5 الی 6 سانتی متر باشد. از نظر مهندسی بهترین و مناسب ترین پیچ برای مقاوم سازی نما ، پیچ 6 سانتی متری است.

جنس پیچ برای مقاوم سازی نما

مبحث بعدی ما درباره جنس پیچ است. پیچی که برای مقاوم سازی نما بایستی که روکش گالوانیزه داشته باشد. به این دلیل که بعد ها پیچ در اثر رطوبت زنگ نزند. پیچی که برای کار پیچ و رولپلاک نما استفاده می شود باید چهار سو باشد تا پایانه پیچ به طور کامل بسته شود.

دلایل سقوط سنگ نمای ساختمان

آب و هوا

با تعویض فصل ها و شروع شدن باد ، باران یا برف نمای ساختمان ها آسیب می بینند. اگر شما پیش بینی این اتفاق ها را کرده باشید ، نمای ساختمانتان به مراتب آسیب بسیار کم تری می بیند.

تاثیر گذاری ارتفاع در تخریب و سقوط سنگ نما

رابطه ارتفاع ساختمان و آسیب ناشی از از طوفان از نوع رابطه مستقیم است. به زبانی ساده تر هر چقدر ارتفاع یک ساختمان بیشتر باشد ، صدمه ای که در اثر طوفان به نما وارد می شود هم بیش تر است. راه حل این مشکل استفاده از پیچ و رولپلاک برای مقاوم سازی نما می باشد.

آب ، علت دیگری که موجب تخریب سنگ نما می شود.

یک مورد دیگر از عامل های تخریب و ریزش سنگ نما ، وارد شدن آب از پشت به نما و گرم و سرد شدن آن است. برای مثال آب در فصل زمستان وارد سنگ نما شده و یخ می زند سپس در فصل تابستان همین آب دوباره روان می شود و سنگ نما را تخریب می کند.

آلودگی هوا و هوا زدگی دیگر عامل ریزش سنگ نما

اکثر سنگ های نما در معرض هوا زدگی و آلودگی هوا هستند ، به خصوص در شهر های بزرگ و پرجمعیت. آلودگی هوا موجب ایجاد باران های اسیدی می شود و این نوع از باران نه تنها سنگ نما بلکه آثار تاریخی را هم تخریب می کند.

عامل های بسیار زیاد دیگری هم در ریزش سنگ نما نقش دارند که این عواملی که به نگارش در آمدند ، مورد های اصلی بودند.

چه کسی عهده دار خسارت و عواقب ناشی از آسیب دیدن سنگ نما می باشد؟

اولین کسانی که پس از این جریان باید پاسخگو باشند مالکین و یا مدیر ساختمان هستند. اما خود مالکین هم نیز می توانند از سازنده ، مهندس ناظر و اجرا کننده عملیات ساخت و ساز شکایت کنند.

سقوط سنگ نما منجر به بروز چه اتفاقاتی می شود؟

شاید کم تر کسی به این موضوع توجه کند اما سقوط سنگ نما می تواند جان یک آدم را بگیرد. تا به حال هم گزارش حادثه هایی از این دست کم نبوده است. پس اگر قصد مقاوم سازی سنگ نمای ساختمانتان را به وسیله پیچ و رولپلاک نما دارید ، می توانید به سرعت این کار را در سایت ما و با استفاده از بهترین شرکت ها و کارشناسان انجام دهید.